Nu är det ledig fredag!

 

 

 


Jag vet nu inte om jag håller med om att nyheterna från Miss Mary nödvändigtvis är underbara...


Fredag och jag är ledig. Även om detta bara var andra veckan efter semestern så har jag varit ovanligt trött på kvällarna. Kanske det inte är så våldsamt konstigt, mina nätter är oftast 5-6 timmar långa och det räcker väl inte riktigt till har jag börjat inse.

Veckan som gått har varit ganska tafflig matmässigt flera gånger. Vi har av olika anledningar kommit hem väldigt sent på kvällarna vilket har resulterat i hämtmat. Även om jag försökt välja klokt, så tror jag inte att det är kloka val man har möjlighet att göra; jag har båda sena kvällarna ätit en snutt kaka av något slag ännu senare. Ena kvällen firade vi något, men den andra kvällen var det bara för att kakan fanns där. Bitarna har varit snuttesmå, men socker som socker.

Hursom. När grabben kommit iväg till skolan ger jag mig ut med stavarna. Det finns risk för regn så jag får klä mig därefter. Träningsvärken från Funkdansandet känns av i låren men det känns bara skönt egentligen; jag har rört på mig på ett nytt sätt!


Postat av: Pernilla Be

SV: När jag är på språng brukar jag köpa en grillad korv utan bröd på närmaste bensinstation. Det mättar tills jag kommer hem. Kanske inte så lite kcal men det är bättre med protein och fett än kolhydrater om man som jag försöker äta enligt LCHF.



mvh//pernilla

2010-08-25, 14:09:27 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: