Söndag 15 augusti



Dagens vikt: 87 kg

Total minskning: -7 kg


Även om jag vet hur fel det är, så är jag ändå så fixerad vid den siffra vågen visar. Igår kväll, när jag tänkte på dagens veckovägning hade jag bland annat dessa tankar:

  • Hur blir det nu när vi äter middag så sent som 20.30? Påverkar det vågen?
  • Hur blir det nu när jag ätit mig så mätt och belåten på ugnsbakad lax, rostade morötter, potatis och creme bonjour? Och inte bara det, jag åt ju tomatsallad också?
  • Tänk om jag får för mig att ta av chokladen vi köpt till ungarna?
  • Måste jag se till att gå på toa "ordentligt" innan jag väger mig?

Visst låter det nästan sjukt?

Varför skulle vågens resultat påverka mig så och kanske till och med frånta mig glädjen över att kunna springa igen? Å andra sidan är det inte så allvarligt med detta, jag iakttar mest mig själv och talar mig sedan till rätta.


Postat av: Viktpressaren

Hihi, fnissar när jag läser dina punkter, känner igen mig så. Ska väga mig i morgon och tänker också på det där. Man är så dum!



Pilatespasset jag körde gjorde jag hemma :) Nämligen detta:

http://video.google.com/videoplay?docid=654094089166528827#



Man är ju inte så smidig i början, haha, men man blir förhoppningsvis vartefter. I höger i bild så gör en tjej lite enklare alternativa rörelser om man inte klarar av allt. Sen måste man ju inte sträcka ut lika extremt som de gör, bara man känner i de rätta muskelgrupperna :) Tror det finns nån enklare nybörjarpilates att hitta där också bland länkarna. Ska finnas nån på 25 min tror jag.



Visst är det gott m kräftor!! Min sambo tröttnar också efter 4-5 st, så det blir dessto mer åt mig ;)

2010-08-15, 10:38:04 - URL: http://viktpressaren.blogg.se/
Postat av: E

oh nej! släng bort vågen!!! eller göm den och ta bara fram den en gång i månaden!! det du ska ha är ett måttband istället. kilona luras bara och får en att tänka konstiga tankar.



2010-08-15, 13:16:39 - URL: http://sockiss.blogspot.com
Postat av: karin

Åh, vad jag känner igen mig!

Jag försöker intala mig att jag måste se viktminskningen som ett längre projekt. Om man skulle väga lite mer på grund av att man åt en stor middag kvällen innan så justeras det till nästa vägning. Tänk, du har ju ändå gått ner sju kilo, det är helt fantastiskt!

2010-08-15, 15:35:14 - URL: http://mot60kg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: