Dagen till ära!



Dagen till ära tog jag mig en långtur på ganska exakt 2 timmar (inkl ca 2 minuters kattklappning). Vädret var svalt vilket var jätteskönt. Av någon anledning fick jag krampkänning i höger fots yttertår på hemvägen, men jag undrar om det kan ha berott på att skon inte var ordentligt knuten.

Jag funderade på hur motion och mat ska fungera när vardagen sätter in. Jag tänkte att jag kan skriva listor (jag älskar listor!) på matvaror som är enkla att förbereda ett stort lass av och/eller enkla att ta med till jobbet. Eftersom jag knappast kommer att lägga in någon rörelse under arbetsdagen så kan jag inte heller tugga i mig mat som inte gör något för mig. Kollegorna äter hjärnknark hejvilt men jag vill inte mer.

Jag funderade också på sannolikheten av att röra mig (gå eller lunka) i 20 minuter före dusch och frukost på morgnarna och jag försökte komma på var jag skulle kunna ha tillräckligt med ljus (gatubelysning/pannlampa) för att klara av det. Om dessa minutrar förbättrar musklernas insulinkänslighet och ger mig en skjuts uppåt-framåt för hela dagen, så är det ju mer än värt ansträngningen. Bättre litet men ofta, än sällan och mycket.

Slutligen tänkte jag att jag alltid borde ha en väska med rena träningskläder i bilen för då kan jag med kort varsel besluta om att gå till gymmet på vägen hem. Bussturlistan hem i väskan...

Sålunda tänkte jag på min tur idag!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: