Söndag 7 november



Dagens vikt: 81.8.0 kg

Förändring från förrförra söndagen: +0.1 kg

Total minskning i vikt
: -12.2 kg

Total minskning i BMI: -4.6


Ett litet plus på 0.1 kg är resultatet jämfört med två veckor tillbaka, men lika glad är jag för det eftersom det betyder att minuset på 2.3 kg jag hade då var ett verkligt och inte tillfälligt minus.

Jag tittade bakåt i bloggen igår och insåg att det inte alls är länge sedan jag vägde mer än 10 kg mer än nu, jag orkade mindre än nu och fick knappt plats i de kläder som nu snudd på ramlar av. När jag funderade på vari den största förändringen skett så är det mest uppenbara att jag bytt ut soffsittartid mot fysisk aktivitet, inte särskilt jobbigt eller smärtsamt, om man säger så.

När jag tänker framåt, ungefär så långt som till årsskiftet, så skulle en vikt på 79 kg sitta ganska bra, dels vore jag inne på 70-talet, dels skulle jag kunna konstatera att jag på 3/4 år gått ner 15 kg i vikt. Kanske låter det inte så våldsamt mycket, men med tanke på den målsättning jag började allt med, så är det nästan svindlande mycket. Min målsättning var för all del att kunna springa igen i juni 2011, men när det gällde viktminskning så var minsta lilla något som jag tacksamt skulle ta emot.

Om jag sedan tänker litet längre fram ändå, till påsken 2011, om jag då skulle kunna checka av ett minus på 20 kg, vilket borde vara fullt möjligt-ja, då skulle jag ha vunnit en så stor seger att jag inte ens kan föreställa mig hur det skulle vara!

Så, söndagsinvägningens slutkläm är att sakta leder också någonstans! Speciellt som jag vill stanna kvar där!
Postat av: Helen Holmberg

Vad kul, gratulerar :) Bättre stå (nästan) stilla än att gå upp!



Tittade på lindex klänningen i fredags, men hade inte ork att prova något snävt just nu. Men den är RIKTIGT fin, väldigt sugen på den till jul & nyår. Berätta hur det går sen med kursen, hoppas verkligen man kommer in!

2010-11-07, 13:44:43 - URL: http://helenholmberg.se/bloggen/
Postat av: U

Grattis till att det går så bra för dig med viktminskningen! Nu kör jag pulver i två veckor för att få en snabbare minskning innan London. Mitt mål är att hamna på "mellersta 60" efter dessa två veckor, så jag ska köra hårt!



London är väl härligt! Det låter lite "snobbigt", men normalt bor vi alltid på något Hilton-hotell när vi är där. Den här gången åker vi med vänner och hyr i stället en lägenhet. Det är smidigt och inte alls särskilt dyrt. Kolla t ex på http://www.apartmentsapart.com/london_hotels/index.htm.

2010-11-07, 15:54:33 - URL: http://jagskatill56kg.blogspot.com/
Postat av: karin-mot60kg

Härligt att du har lyckats hålla ditt minus!

Och härligt att kläderna sitter löst!

Och härligt att jobbar långsiktigt!

Jag hoppas verkligen att du får fira en 70-talsjul! :)

2010-11-07, 22:24:58 - URL: http://mot60kg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: