Dagens lunchrapport




Korv stroganoff är ju inte direkt healthy eller raw, men kan vara nog så gott. Jag åt vitt ris till så nu visar det sig hur "suget" sköter sig under eftermiddagen.

Jag åt ju upp nötterna jag tagit med mig redan till förmiddagskaffet...
Postat av: Pernilla Be

Det är imorgon onsdag jag ska på jobblunch. Jag bokade bord idag och såg att det var buffé så det ska nog ordna sig.



Korv Stroganoff med ris är sjukt gott, men det skulle direkt få mig att äta en chokladkaka till eftermiddagskaffet tyvärr :-( Pasta och potatismos har sabba jobbiga effekt på mig.



Visst tvekar jag om det regnar, men samtidigt kan man lära sig att det är skönt att promenera även om det regnar. Blåst är värre tycker jag.



mvh//pernilla

2010-10-19, 14:59:09 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Landkrabba

Sv: Ibland gör jag smoothies på juice, oftare på sommaren dock. Receptet på mango- och passionssmoothien går utmärkt att byta ut filen mot juice. Har en "smootheria" här i stan, köpte också en juicesmoothie där med jordgubbar i, tror att han hade i mango också. Ananas är ju också väldigt gott att ha i apelsinjuice. Att mixa tranbärsjuice med hallon är också en favorit.



Och gillar man frozen-drinkar är mangosmoothien perfekt med lite mangovodka i ;) Men så här års vill man kanske hellre ha något värmande...

2010-10-19, 17:42:23 - URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: