Söndag 17 oktober: jag och Allan




Dagens vikt: 84.0 kg

Förändring från förraförra söndagen: +1.3 kg

Total minskning i vikt
: -10 kg

Total minskning i BMI: -3.8


Jättepluset Allan är med andra ord av storleksordningen 1.3 kg. Nästan 1 kg mindre än när jag "fuskvägde" mig igår...! Eftersom jag var osäker på hur mycket jag i slutändan vägde förra veckan (jag tror jag var fel ute med en hel del) så jämför jag med resultatet för två veckor sedan.

-Om jag är förvånad? Oförstående? Besviken?

Nix. Inte det minsta. Jag har tuggat till mig varenda hekto inte bara under en vecka utan snarare två.

-Så vad gör jag nu?

Ja. Det är det som är den svåra frågan.

Med gårdagens funderingar på att skippa vägningen idag så kan jag ana en viss trötthet och bristande motivation hos mig själv. Att börja förtränga, låtsas som ingenting när godiset och kakorna åker in i munnen är inte bra tecken.

Det har varit mycket på jobbet som tagit upp min tid och resulterat i mindre motion och mera kolhydrater. Veckan som kommer är lugn, men måndagen därpå åker jag till Italien och helgen som följer blir en festhelg med ett tjejgäng.

Om jag skulle ta och fokusera stenhårt på bra mat, motion och sömn under veckan som kommer? Om jag skulle ta och hitta tillbaka till den goda känslan av att göra det som får mig att må bra?

Så.

Nu beslutar jag detta inför vecka 42:

  • Jag ska motionera minst 60 minuter varje dag
  • Jag ska vara i säng senast kl 22.00 varje kväll
  • Jag ska utesluta snabba kolhydrater i största möjliga utsträckning
Postat av: karin-mot60kg

Bra av dig att ställa dig på vågen och redovisa ditt resultat! Jag ska också försöka hitta tillbaka till den där goda känslan.



Hejdå Allan!!

2010-10-17, 09:57:14 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Kämpa på! Idag börjar en ny vecka. Min motivation dalar också då och då, allra helst som mina ansträngningar så sällan ger resultat. Men nu har jag fått pyttesmå minus två veckor i rad så nu känner jag mig supertaggad.



Att tappa motivationen och svulla är okej - men max några dagar i taget och max någon gång per månad (i samband med pms oftast).



Heja dig!



mvh//pernilla be

2010-10-18, 10:27:19 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: