Den här veckan får bara rulla på





Jag hoppar över viktrapport den här veckan, det känns som att det inte är någon större mening att fundera så mycket på det. Helgen var som den var med festgenomförande, överhoppade måltider, ingen motion. Nu misstänker jag att samla-på-vätska-inför-mens har börjat dessutom...

Men något som är litet skrämmande är hur jag kan notera hos mig själv en lätt uppgivenhet.

Jag har gått ner 10 kg, jättebra, men nu har jag ätit utan ordning i flera dagar, jag har inte kommit ut och rört på mig alls, och någonstans kan jag ana den där känslan av "då kan det  vara då"! Den där känslan som så många gånger fått mig att inte ens försöka tidigare för att det "inte var någon mening".

-Förstår ni vad jag menar?

Men. Jag lägger inte ner något nu! Jag ger inte upp för jag är inte där jag vill vara på långa vägar!

Dessutom, mitt vänstra knä verkar nästan ha återhämtat sig, så alltid finns det något positivt att hämta ur urspårade dagar.
Postat av: Pernilla Be

Känner verkligen igen mig. Jag lyckas inte ens gå ner 10 kg trots att jag tycker att jag sköter mig. Det blir ett steg fram och ett steg tillbaka hela tiden på vågen.



Jag är en allt-eller-inget-person och jag behöver framgångar för att prestera bra. Nu "presterar" jag ingenting. Så jag försöker tänka om. Jag tränar och äter för att må bra, visar det sig på vikten är det en bonus. Och jag mår väldigt bra just nu, trots 30 kg övervikt.



mvh//pernilla be

2010-09-14, 12:40:24 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Helen

Håller tummarna för dig, så länge viljan och motivationen finns där kommer det att gå :)



Har själv haft en lång svacka, men så länge man inte låter kilona rusa iväg uppåt igen så har man inte förlorat allt. Kram!

2010-09-14, 22:51:18 - URL: http://helenholmberg.se/bloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: