Motvallskärring



Jag äter inte enligt LCHF, jag vägrar befatta mig med något som på något vis kan refereras till som diet. Ja, LCHF:arna kallar det för livsstil, men jag har inte köpt det.

Men.

Jag inspireras och anpassar i viss utsträckning mina måltider enligt detta. Och jag måste medge att jag mår bra av det och jag håller mig nöjd länge. Nästan för länge! Som igår, efter min ägg-makrill-majonäs-lunch, inte minsta hunger eller sug på hela eftermiddagen, inte ens på kvällen. Middag åt vi vid 18.30-tiden och jag var fortfarande ohungrig.

Det blir som litet... konstigt, när man är inprogrammerad till någon form av matinhämtning var tredje-fjärde timme.

Eller så är det just det som är det fina i kråksången.
Postat av: Pernilla Be

Det är exakt därför jag LCHF-anpassar mina måltider också. Jag äter lite kolhydrater, men mest frukt och grönsaker. Fullfeta produkter äter jag alltid till frukost och middag, då slipper jag suget. Sen får man givetvis inte äta hur mycket som helst för det. Det är så underbart att slippa det ständiga suget.



mvh//pernilla be

2010-09-02, 16:09:30 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: