Jaha....?


En tanke slog mig.

Jag har under en eller två veckors tid vaknat onödigt tidigt på morgnarna. Onödigt tidigt som 30-45 minuter före väckning och eftersom väckningen är inställd på kl 05.00 så tycker jag att jag borde få sova gott varenda minut fram tills dess. Vad som väcker mig har jag inte blivit klok på, jag har misstänkt att maken stökar runt alldeles för högljutt men i natt har han inte varit hemma och ändå vaknade jag i förtid.

Så trillade en polettdel ner.

-Är jag under stress?

Inte helt uteslutet!

Jag har ju en "hemlighet" på gång, äter kolhydrater så mycket jag hinner och träning... Ja, inte är det så mycket bevänt med det i ärlighetens namn.

Med andra ord har spiralen börjat rotera i negativ riktning, i riktning mot där jag var för ett år sedan.

Dags att ta ett stadigt tag i tyglarna och dra åt ordentligt!

"Hemligheten" är det nu som det är med men jag har ett par semesterdagar i Lisabon att varva ner på nästa vecka. Tid för långa turistpromenader, god sömn förhoppningsvis och kanske god och nyttig medelhavsmat. Jag får se till att fokusera på att landa och hitta tillbaka så gott det går, tids nog (och jag misstänker att det snarare blir förr än senare) lär jag få veta hur "hemligheten" faller ut.

Nu starkt kaffe så jag vaknar till och sedan buss och tåg mot jobbet.

-God morgon!
Postat av: Pernilla Be

Vakna tidigt är ett mycket tydligt stressymtom. De helger jag inte har ro att sova länge på lördagen blir jag riktigt orolig och drar i handbromsen rejält. Stryker i kalendern, skärper mig med träningen, prioriterar hårdare bland mina arbetsuppgifter osv.



När det var som värst för mig stängde min hjärna aldrig riktigt av. Jag vaknade vid fyra-fem och märkte att jag låg och tänkte/drömde om jobbet. Sen blev det snabbt värre och värre, till slut kunde jag inte ens somna.



Watch out! Var rädd om dig.



mvh//pernilla be

2011-04-07, 09:24:52 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: