Påskdagen 2011- Nytt avstamp


De senaste veckornas okontrollerade ätande och skippade träning lämnar jag nu bakom mig. Visst skulle jag kunna analysera och försöka förstå, men jag väljer att se det som gjort. Nu är det nya tag som gäller.

Jag vägde in på 80.8 kg i morse, en viktökning som jag är övertygad om är tillfällig. Sista februari visade vågen på 77.2 kg och där någonstans slutade jag fokusera och anstränga mig. Nu är det nya tag som gäller.

Nya långsiktiga mål är följande:

Träning, i en eller annan form, minst 3 ggr/vecka, helst 5 ggr/vecka.

Med regelbunden träning håller jag både aptit/kolhydratbegär under kontroll, liksom stresspåverkan. Detta i sin tur kommer att ge viktminskning, en viktminskning som jag inte har någon siffra på, men normalvikt är slutmål.

Morgonen idag började jag med frukost på Paulúns Superflingor och sedan 10 km stavpromenad, tid 1 hrs 43 min, 553 förbrända kalorier.
Postat av: Helen Holmberg

Håller tummarna att det fungerar för dig, det är väldigt skönt när man är tillbaka på banan.



Tack för tipset ang flygen! Får se hur jag löser det, har kikat på hotell för London men är osäker på hur centralt man ska välja och var i London. Turistande + Shopping är det som hägrar mest :) Hoppas du haft en fin påsk!

2011-04-24, 16:16:45 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Njett

Hejja hejja dig! Det låter super! :)

2011-04-25, 18:08:00 - URL: http://njett.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Bravo! För mig är träningen nyckeln som gör att även kosten funkar och motivationen hålls vid liv. Känner jag mig lite låg så ser jag till att komma iväg och träna.



mvh//pernilla be

2011-04-25, 22:49:37 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Hmm, mitt inlägg försvann visst. Jag får skriva igen, eller så blir det två till slut.

Skönt att du kravlat dig ur diket :) Träning är nyckeln för att kosten ska funka och motivationen hållas vid liv. Känner jag mig lite låg så är det träning som behövs.



kram//pernilla be

2011-04-25, 22:53:00 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: