Det enda som fanns att välja på

 

Vi skulle iväg och handla och uträtta litet ärenden och jag behövde byta kläder innan vi åkte. Från hemmaskrotarpaltor till acceptabla ute-bland-folk-plagg. Jag kom på att jag har en tunika köpt på Vero Moda för två år sedan som jag aldrig kommit mig för att använda. Anledningen till det var att den var aningens tight när jag köpte den. Jag drog på mig tunikan och tog mig en titt i spegeln.

 

Tunikan hängde som en nattsärk. Inte bara att den hängde som en sådan, den såg ut som en också.

 

Jag tittade ordentligt och var tvungen att fråga mig varför i hela fridens namn jag över huvudtaget köpt den. Inte tusan vill jag ut och gå bland folk i något som liknar ett broderat nattlinne!

 

Men jag insåg att det fanns ett svar, ett som var nästan sorgligt. För två år sedan, när jag vägde en bra bit över 90 kg, då hade jag inte mycket att välja på i butikerna. Det var att köpa sådant som var OK och som jag kom i. Att köpa tält, de riktiga tältmodellerna har jag aldrig klarat av, men det var nog mini-tält jag fick nöja mig med. Det är litet av en mänsklig tragedi; om man är överviktig så finns det inte mycket till urval när det gäller kläder, fina kläder, kul kläder, tuffa kläder. Det är mycket tråkigt tycker jag. Idag kan jag ju välja i normalkollektionen, men nog borde pluskollektionerna förbättras allt.

Postat av: Elin

Verkligen. Jag avskydde att gå in i stora storlekar avdelningarna... kände mig inte så stor men samtidigt kom jag inte i kläderna i normalkollektionen... Blev extra irriterad över att det inte är likadant på herravdelningarna, där blir det bara fler och fler X förför L:et på hela kollektionen.



Är nu överlycklig över att komma i vanliga kläder, fast tyvärr tycker jag lika illa om att prova och handla kläder, trodde det skulle gå över man jag verkar bara inte gilla det helt enkelt. =)

2011-08-21, 19:51:29 - URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: Hovika

Ja kläder är verkligen ett kapitel för sig . Hur svårt kan det vara att göra roliga o snygga större kläder? Kläder är en av de största morötterna för min del när det gäller kampen mot kilona.

2011-08-22, 10:13:46 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Njett

Åh, men jag tycker pluskollektionerna är riktigt bra både på Kappahl, Lindex,H&M och LaREdoute. Fast det kanske bara är jag?!

Men tält är aldrig speciellt roliga. Fast brukar fungera om man drar ett skärp i midjan. :D

2011-08-22, 10:39:40 - URL: http://projektvikt.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Ja, tragiskt är det rätta ordet. Aldrig mer tält, inte ens mini-tält :)



Kram, Pernilla be

2011-08-22, 22:09:30 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: