På mitt nya jobb...

....där satt tre personer i lunchrummet och åt sushi igår.

På den nivån ligger då rakt inte mina medhavda luncher. Faktiskt så såg inte de andras göra det heller. Men det är alltid en process man ska gå igenom på ett nytt jobb, detta att snegla på vad de andra äter. Som tur är har jag ett relativt tomt fikarum intill mitt arbetsrum, där kan jag äta mina "fulluncher" de dagar jag har sådan med mig. Kanske är det lättare att komma iväg på en lunchrunda också om jag inte har sällskap.

Det är mycket som ska falla på plats.

Ja, som att folk ser på det stora hela ut att vara snyggt kontorsklädda varje dag. Jag som vant mig av med sådant och bara klätt mig som "folk" på mötesdagar. Detta fick mig att inse att min garderob är i stort behov av förstärkning på snygga överdelar. jeans, byxor och kjol har jag ju fixat. Jo, och jag behöver snygga och gångbara skor också. Det blir dyrt till nästa lön.

Håhåjajaa....
Postat av: Snigel

Det kan bli dyrt- men OJ så skoj det är att shoppa!



:-)

2011-08-18, 10:11:14 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Spännande! Men jobbigt. Sätt dig inte på någons plats i lunchrummet bara, då ramlar himlen ner :) Inom två månader är du med i gänget ska du se. Fast det är svårt att veta vilka som är likasinnade förstås.



Kram, Pernilla be

2011-08-18, 22:33:39 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Fitter at fifty

Verkar tufft med nytt jobb och alla nya rutiner som följer på det. Men om några veckor när du blivit varm i kläderna ska du se att de andra bitarna också faller på plats.

Själv brukar jag laga extra portioner när jag ändå måste fixa mat till familjen. Dessa hamnar i lunchlådorna och på så vis slipper jag hålla på med tidsödande matlagning i onödan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: