Trinny och Susannah har nog rätt!

För några år sedan såg jag ett avsnitt av Trinny och Susannahs dåvarande make over-show där de diskuterade kraftiga ben och skor. De menade att om man har stadiga ben och kraftiga vader, så smickrar man dem på bästa vis genom att använda rejäla, grova skor, typ rejäla kilklackar. Sedan dess har jag ofta fnissat tyst för mig själv när jag sett stora kvinnor med nätta skor och smala klackar, det blir väldigt mycket balanserande elefant över det. Själv har jag också haft svårt för ballerinaskor, det har känts som att klacken sjunkit ner i marken under mig. Hursom, jag var in på Feet First för att ta en extratitt på stövletterna jag planerar att köpa nu när lönen kommer (jag får ny lön och slutlön så jag känner mig nästan rik). Jag kikade runt bland alla skor, vem kan motstå det? Tittade på ett par svarta pumps med grov kilklack i rågummi. "Fula" var min första tanke, men så mindes jag Trinny och Susannahs råd och satte på mig dem. Och, till min förvåning såg de jättebra ut på mina fötter! Tänk, man kan få nya insikter varje dag. OCH man kan få anledning att köpa sig TVÅ par skor, bara för att man vill och kan.
Postat av: Pernilla Be

Du har väl inte stadiga ben och kraftiga vader? Har jag svårt att tänka mig. Men bild på skorna vill jag se ändå! Jag gillar inte smala höga klackar, men det beror mer på att det inte är min stil. Jag är en jeans och boots-tjej med spetsblus :) (jag klär mig inte så men det är min "mentala" stil, jag känner mig så.)



Kram, Pernilla be

2011-08-24, 22:33:57 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Sara

Visst är det häftigt när ett plagg eller en accessoar kan förändra utseende bara man tar det på sig! Som man ofta säger, man måste se det när man har det på sig. Mysigt att shoppa och känna att plånboken har mer att ge! :)

2011-08-25, 07:15:10 - URL: http://nyfikenienstrut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: