Vad är det med oss och siffrorna?


Hur många av oss är det inte så blir påverkade av siffrorna på vågen?

Jag vet att det inte bara är jag. Jag försöker intala mig att det bara är en siffra, ett mått på något, men ändå så känner jag mig uppåt eller stressad av det jag läser.

Jag kom nu på morgonen att det inte bara är vågens siffror som har inflytande. Jag var såååå trött igår kväll, trött på ett sätt att jag visste att jag skulle komma att sova riktigt bra.

-Gick jag och la mig?

Nääää, klockan var ju bara 20.30! Hur dumt är inte det? Är jag trött, så är jag trött.

Jag har i alla fall ställt in larm för läggtid på mobilen (på samma sätt som jag har väckning) och jag var faktiskt i säng i god tid före den larmade igår kväll och det känns gott det.

Jo, tack Pernilla för tipset om att förbereda veckans matlådor under helgen! Jag har tänkt tanken och inser nu att det inte kommer att fungera så bra annars. Jag kan inte låta mig övertalas till uteluncher för att min medhavda är tråkig. Eller inte finns.
Postat av: Ottilia

Den där förbannade vågen!!! ;)

Själv har jag valt att mäta mina framgångar eller motgångar med måttbandet och BMI. För visso så måste jag väga mig för att kunna räkna ut mitt BMI, men jag ska INTE stirra mig blind på vågen. Jag menar står den still kan jag alltid kolla på midjemåtet eller BMI:et eller kläderna eller hur jag känner mig.

Det finns så många sätt att mäta sin framgång att vågen borde inte ha så stort inflytande på hur vi kämpar känner oss inför våra rsultat och kroppar.

//

2011-08-17, 07:38:35 - URL: http://bloggarnerivikt.wordpress.com
Postat av: emsut.



Men jag gillar siffror också! En knepig balansgång...

2011-08-17, 07:51:19 - URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Gitsan

Svårt för ett statistikfreak att inte använda siffror :)

Något jag däremot gjorde redan tidigt i våras var att ta bort synliga klockor i sovrummet. Har perioder då jag har svårt att somna och att då blänga på en klocka drar bara igång en massa stress.

2011-08-17, 08:43:51 - URL: http://www.123minsida.se/Gitsan
Postat av: Minendie

Visst är det alldeles för lätt att stirra sig blind på sifforna. Samtidigt som det är väldigt roligt att kunna titta tillbaka på dem när det går bra. Det är en svår balansgång.

Jag ska läsa ett ekonomprogram på distans.

2011-08-17, 11:13:19 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Sara

Håller med, vågen avgör mycket hur jag mår och vad jag tänker om mig själv. Rent rationellt vet jag att det inte är bra, men sen när lyssnar känslorna på det. Den här sommaren har jag fallerat mycket i min träning och det jag äter. Har då undvikit att väga mig istället. Stoppar jag huvudet i sanden då, eller ser jag till att jag fortsätter att må bra? Jag vet faktiskt inte.

2011-08-17, 20:31:35 - URL: http://forandramig.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid nya läggtider, det är bara att vara ihärdig. Snart blir du trött lagom tills du ska lägga dig. De senaste två dagarna har jag lagt mig vid 21. Läst och kommenterat bloggar en stund, via min iphone, sen har jag läst och släckt 23. Trots att jag var trött igår hade jag ändå svårt att somna, men det gick till slut. Hoppas det går bättre ikväll. Bra, tillräcklig sömn än nyckeln till allt :)



Kram, pernilla be

2011-08-17, 21:27:47 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: