2011?

Så hur blev året som gick?

Litet snabbt kan jag konstatera att det blev ett år av förändring på grund av mitt jobbyte. Jag blev headhuntad under våren, rekryteringsprocessen var intressant men ändå ett stressmoment. Och mitt "verktyg" för stresshantering är att.... äta. De 77 kilona som jag kommit ner till under årets första månader ökade. När jag erbjudits tjänsten och förhandlat klart, då sa jag upp mig från mitt gamla jobb och det blev ju en cirkus utan dess like. Det ena galnare än det andra skedde och jag hanterade situationen genom att.... äta. Sommarsemester på sex veckor var skönt men jag hade tappat takten, rutinen, så inte blev det den träningssommar som jag hade tänkt mig. Nya jobbet började jag i augusti och sedan dess har det varit full fart med (upplevd) tidsbrist i vardagen; lång pendling, många tjänsteresor, alldeles för mycket restaurangmat, snabbmat, köpemat. Egentligen är det konstigt att jag inte gått upp mer än 7 kg. Kanske ändå för att jag har snudd på fanatiskt månat om sömnen?

2012 förväntar jag mig ska bli mer kroppsligt aktiv igen, 15-minuterspass ska bli mitt träningsmått.
Postat av: Birgitta

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

2011-12-31, 13:55:06 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: emsut.



Gott nytt år! :)

2011-12-31, 15:40:21 - URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: