Brownielängden och 15-sekundersregeln

Jag kunde ju inte låta bli att snegla på den lilla bit som var kvar av brownielängden vi köpte med oss hem från Stockholm. Jag gick runt till ungarna och frågade om de tagit, svar: ja. Jag gick tillbaka till brownien och stirrade på den.

Sen mindes jag Robines 15-sekundersregel:

-Om jag inte rör kakan kommer jag att vara så stolt över mig själv om 15 sekunder!

Det funkar!
Postat av: Pernilla Be

Jag läste också det :) Jag ska prova det när jag utsätts för frestelse nästa gång. Jag tror verkligen att det funkar. "Bryt automatiska tankar med medvetna tankar" kallas det inom KBT :)



Kram, Pernilla be

2011-12-31, 01:58:40 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: