Familjeutflykt till Fotografiska Museet


Fotografiska Museet och Nick Brandts fantastiska utställning av afrikanska djur var det primära målet för dagens utflykt till Stockholm. Fotografierna var så mycket mer än iakttagelser genom kameralinsen, de var närgångna, osentimentala och så otroligt vackra. Utställningen avslutas 8 januari så än finns tid att se den om man är intresserad.



Lunch åt vi på Kungshallen, inte så sofistikerat men alla kunde välja fritt vad de ville äta. Man kan nog säga att mitt val av Chicken Vindaloo var av det friaste laget... Jag valde "hett" för all del, men det var snudd på överkurs. Jag åt grytan ändå och delade nan-brödet med sonen och kände inte av minsta sug på hela eftermiddagen. Kanske är kryddstark mat en sughanterare?

Litet shopping på det, kaffe och medköp av 7Elevens brownielängd hem, fast den ska inte jag äta av!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: