-Säger man så här till någon!?!



En av mötesdeltagarna hade med hjälp av Xtravaganzapulver gått ner rejält i vikt och körde fortsatt på helfart under vårt tvådagarsmöte. Vi pratade om detta med pulverdieter litet lätt, men gratulerade deltagaren till framgångarna. Tills en trumpetar:

-Alla de som går ner i vikt med pulver och soppor går upp all vikt igen!!!

Hur kan man med sig att säga något sådant till någon som just befinner sig mitt i denna process?

Inte bara är det ouppfostrat och oartigt, det är väldigt okänsligt också. Vad man själv tycker om metoden kan man gott knipa om i det läget.

-Eller handlade det egentligen om den egna oförmågan att adressera sina egna viktproblem?
Postat av: Helen Holmberg

Usch så onödigt :( Att folk ska vara så missunnsamma..

2011-02-15, 00:56:20 - URL: http://helenholmberg.se/
Postat av: Monica

Det gör nästan alla som har tagit hjälp av Viktväktare, Viktklubbar, GI, LHCF också. Och nästan alla som slutar röka börjar igen. Ända tills man hittar sitt sätt och sin motivation och lägger om sitt liv och trivs med det. Då behåller man vikten eller sitt rök/snusfria liv (vad det nu är man slutar med). Den avundsjuka kommentarslämnaren har väl inte hittat sitt sätt än!

2011-02-15, 07:43:29 -
Postat av: Tweety

Det har jag fått höra när jag gick på soppor, så ledsen man blev. Det är ren avundsjuka!

2011-02-15, 14:23:41 - URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Hör jag sånt brukar jag alltid tänka att det är avundsjuka, men visst kan man bli ledsen ändå. Min dotter fick höra av en kompis i sexan att "Det är inte normalt att vara så smart som du är" och den kommentaren brukar jag alltid tänka på om någon säger något om XV och min viktminskning. Snart ska man väl få höra "Nu ska du väl inte bli smalare" också. Sköt dig själv och skit i andra vill jag bara säga till sådana personer.



mvh//pernilla be

2011-02-15, 20:49:19 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Anna

men är de inte sant då? jag har testat pulver, soppor, vv, lchf, gi .. allt .. men i slutändan är de ju egentligen bra kost och motion som lönar sig, men ja, kanske inte är så smart att säga de så rakt ut, men ofta är de ju så också att de flesta går upp.

2011-02-16, 18:50:36 - URL: http://enannablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: