Jag har funderat...



Jag har ibland läst på en del bloggar (framför allt yngre tjejers) inlägg om vilken sorts kropp man vill ha. Man lägger upp bilder på (oftast kända) kvinnor och så jämför man företräden och skavanker och snudd på skriver en önskelista för sig själv. Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin skulle ha gjort något sådant. Jag kan heller inte tro att man skulle kunna ha någon annans kropp som förebild, inte om man har för avsikt att avstå från kirurgi. Visst kan man sträva efter att vara så fit, tight och muskulär som möjligt men det är ändå baserat på de egna förutsättningarna. Den som iakttagit verkliga människor i verkliga sammanhang ser dessa olikheter, så jag förstår inte denna bildönskedröm som verkar finnas hos en del.

Något annat som förundrade mig också i omklädningsrummet på gymmet häromsistens var de unga, vackra, snudd på perfekta tjejernas kroppsskylande. Jösses, vilka övningar de ägnade sig åt för att inte flasha någon endaste kroppsdel. Återigen, jag kan inte minnas att det var så illa när jag var i tjugoårsåldern och yngre. Eller någonsin faktiskt.

-Är detta uttryck för den kroppsfixering som antas råda numera eller vad?
Postat av: Peter Andersson

Hej!



Folk frågar mig vad jag går hög på kolla in de här

http://pevtear.com/viktminskning

Har aldrig mått så bra, de är baserat på naturprodukter, kinesiska örter.

De är för alla människor inte bara för dom som vill gå ner i vikt. Man håller sig friskare, har inte varit sjuk sen jag började med detta.

Är du själv intresserad av att börja som distributör, så finns de alla möjligheter man kan köra på deltid eller heltid. De är kul och de är många som är intresserade av produkterna.



De är en måltidsersättnig, man byter ut en eller två måltider om dan, sen äter man vanlig mat också gärna en färgrik måltid på kvällen.

När du har nått din målvikt, så är du den bästa reklamen själv om du vill börja sälja, folk kommer och fråga vad du har gjort för och se så pigg och fräsch ut. De säljer sig själv.

30 dagars pengar-tillbaka-garanti.

Hör gärna av dig om de är något, lycka till

Mvh Peter

2011-02-09, 10:55:09 - URL: http://pevtear.com/viktminskning
Postat av: Malin

Håller helt och hållet med dig. Varför sträva efter att se ut som nån annan liksom? Alla är unika. Därför strävar jag efter att se ut som jag gjorde för cirka 5 års sen och har en bild på (i brottningsdräkt) på hur jag såg ut då. Men jag skulle inte bli jättelessen om jag ser ut exakt så eftersom jag vet att min kropp har förändrats sen dess.

2011-02-09, 19:42:28 - URL: http://halsanframforallt.wordpress.com
Postat av: Cella

Väldigt välskrivet och helt rätt. kroppsfixering har spårat helt ur kontroll idag. Att förbränna fett och bli smalare är en sak men att jämföra sig med andra är att trotsa genetiken, om man inte vill ligga under skalpen..

2012-01-07, 20:32:43 - URL: http://xn--fettfrbrnning-ifb0y.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: