Jag tror jag har upptäckt något!



Jag var riktigt sötsugen igår kväll, riktigt illa var det men konstigt nog uthärdade jag (inre monolog pågick!). När jag kom hem efter jobbet ikväll, samma sak, men jag tog mig ett glas vatten och svarade på några jobbmail och suget försvann.

Vad jag tror mig ha upptäckt är att sötsuget håller i sig i ungefär 30 minuter, sen är det borta!

Så uthärda, uthärda! Galet blir det om man ger med sig, då börjar blodsockret flaxa och det blir en enda lång sockerorgie av det  hela!

PS. Det blev en bakad potatis till lunch, inte helt optimal men kunde varit värre. Sedan åkte jag på pumpen, men jag återkommer till det litet senare.
Postat av: Tvåtusenelva

Bra du är :) Helt rätt suget försvinner..Men de 30 minuterna är förbaskat jobbiga!!

2011-01-18, 19:10:33 - URL: http://tvatusenelva.webblogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Bakad potatis är INTE bra, det var boven i dramat. Jag går igång efter att jag ätit potatismos, då blir jag vrålsugen.



Uthärda är bra, tänk "Nu blev jag sugen men det försvinner snart". Förhandla aldrig med dig själv, du förlorar bara :-)



mvh//pernilla be

2011-01-18, 21:36:07 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Bakad potatis är INTE bra, det var boven i dramat. Jag går igång efter att jag ätit potatismos, då blir jag vrålsugen.



Uthärda är bra, tänk "Nu blev jag sugen men det försvinner snart". Förhandla aldrig med dig själv, du förlorar bara :-)



mvh//pernilla be

2011-01-18, 21:36:37 -
Postat av: Nenny

Bra där att du klarade av suget. Rött te har hjälpt mig många gånger.

Kram kram

2011-01-19, 07:33:54 - URL: http://nennysplace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: