Tillfällig garderob?

 

Under hösten har jag hållit byxorna uppe med hjälp av bälten men särskilt snyggt med fladdrande byxbak är det inte. Jag märkte häromdagen att mina stretchiga toppar fladdrar en hel del. Mina raka stickade klänningar, ja de hänger.

 

-Vad gör man?

 

Jag behöver kläder i jobbet men känner mig litet halvsnål för att ladda upp med en tillfällig, överlappande garderob. Jag är ju inte där jag vill vara ännu, storleksmässigt är en delsanning men hälsomässigt har jag fortfarande en hel del att jobba med.

 

Litet knepigt, men ska jag se ut som folk på jobbet så lär jag behöva ett antal plagg som fungerar bra under vintern/våren. Hemmavid är det inte samma press även om jag insett att något slags till-och-från-till-gymet-plagg vore på sin plats.

Postat av: karin-mot60kg

Tänk, kläder är något av mitt favoritämne! :)



Självklart vill man inte lägga ut en massa pengar på kläder under viktminskningen, men samtidigt tror jag att det är viktigt att man har kläder som sitter bra och gör att man känner sig fin. Och byxor som hänger i rumpan är faktiskt inte alls snyggt.



Tunikor är jättebra att ha för de sitter ju löst utan att upplevas som för stora. Därutöver är klänningar toppen. Kan du inte sätta ett skärp i midjan på dina raka klänningar? Kanske kan du köpa ett par billiga byxor? Gina tricot har stretchjeans upp till storlek 34 (tum) som bara kostar 199 kr.

2011-01-02, 20:42:24 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ett relativt angenämnt problem ändå ;)



Jag tror dock som föregående talare att du nog bör införskaffa lite nya plagg, även om de inte kommer passa överdrivet länge!

2011-01-03, 22:03:23 - URL: http://JosefineG.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: