Undrar hur jag löser detta?

En stor bidragande faktor till de senaste årens viktökning var att jag började äta lunch ute tillsammans med mina manliga kolegor. Raggmunk med stekt fläsk, skomakarlåda, renskavsgryta med kantareller och potatismos... Ja, ni hör!?!

Idag blir det lunch ute igen och jag känner att det är inte så enkelt att välja var och vad.

Dagens omelett för 90 kr är ju litet av ett over kill, tycker jag.
Postat av: Pernilla Be

Sallad brukar ju finnas på de flesta restauranger, eller dagens vegetariska kanske? Soppa finns ibland också.



mvh//pernilla

2011-01-18, 10:49:41 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Filmster

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? En filmblogg med massor av filmtips. Saknar du något? Kommentera vettja! :)



Du kan dessutom följa Filmster.se via Facebook och Bloglovin'! :)

2011-01-18, 11:31:51 - URL: http://www.filmster.se
Postat av: karin-mot60kg

Ja, det där med att äta ute är inte alltid lätt, men samtidigt är det ju något som man måste kunna göra även om man viktminskar.



För mig personligen är lunchen väldigt viktig. Om jag inte är tillräckligt mätt efter lunchen blir jag småhungrig på eftermiddagen och då blir det lätt att jag hetsäter på kvällen. Därför är sallad/soppa oftast inte ett alternativ för mig. Mina tips är: Gör bra val, ät långsamt, lägg ner besticken mellan tuggorna och sluta ät när du är mätt.



Jag vet att det kan svida i plånboken om man betalar dyra pengar för en omelett, eller om man bara äter hälften av det man har betalat för. Men en restaurangportion av tex skomakarlåda är ENORM! Den är ju gjord för en kroppsarbetare av manligt kön, inte för en stillasittande kvinna och absolut inte för en stillasittande kvinna som vill gå ner i vikt. (Jag menar inte att du är stillasittande på din fritid).



Tänk på tallriksmodellen när du är ute. Hälften av tallriken ska vara grönt och resterande halva ska delas av protein och kolhydrat. Då kommer nog allt gå galant!

2011-01-18, 17:05:36 - URL: http://mot60kg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: