Är fejk OK?


Jag har köpt en fejk Mulberry-väska av en kompis. Jag har inte sett väskan än men tänkte att till det priset kunde jag ta den osedd, oanvänd som den är.

Å ena sidan är jag inte så kinkig när det gäller märkesprylar, å andra sidan tycker jag om saker som jag vet är the real thing. Någon Mulberry-väska har jag inte, men jag har under en längre tid funderat på en. En som fungerar enligt de behov jag har (plats för laptop, smink, matlåda och allt det där andra man drar omkring på), samtidigt som väskan ska kunna bäras bekvämt, helst diagonalt över kroppen (med andra ord Alexa-modellen).

Fejk-väskan är nu ingen Alexa utan Bayswater tote, men kanske kan det ge mig en hint om Mulberry över huvudtaget är väskmärket jag vill ha.

-Vad tror ni? Kan man få koll på den äkta produkten genom att testa fejk-sorten?
Postat av: Helen Holmberg

Så klart man kan få känsla för om en modell känns rätt även om den bara är fejk! Om du avskyr den så har du inte slängt pengarna i sjön så att säga och gillar du den kommer säkert originalet kännas ännu bättre (fast inte för plånboken, hihi).



Smart tänk på jeansen, för vi har ju inte alla samma form och figur eller längd. Har hört att KappAhls magic jeans ska vara bra också, får väl undersöka nämre vid tillfälle. Tråkigt prova långbyxor när det är sommar, trots att det känns mer som höst här nere.



Angående skokaoset så önskar jag ibland att man hade en oändlighetsväska som Hermonie har i Harry Potter och vi är bara två!! Kan bara föreställa mig kaoset som uppstår, eller jag vet hur det ser ut - uppväxt med fyra syskon + föräldrar och en mamma som var dagmamma = mega kaos. Förundrad över hur mamma lyckades hålla oss i pli..



Jag publicerade inte ditt inlägg angående jobbet, känns onödigt. Förstår att det kan vara skönt få vara anonym med vissa delar av sitt liv. Men det är lite märkligt, det känns litegrand som de bloggar man följer dagligen blir som en slags (blogg) vänner. Hoppas hjärnan klarar imorgon annars får jag leka Sherlock Holmes och försöka räkna ut, för nu är jag riktigt nyfiken ;) Tror jag ska anmäla mig till den där rivstarten också, alla extra motivationsfaktorer behövs när det känns motigt.

2011-07-29, 01:30:57 - URL: http://helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: