Extra inspiration?


Ibland vill jag ha litet extra inspiration. Ofta får jag det i någon annans blogginlägg, mer sällan i en tidning även om förväntningarna finns varenda gång. Förra sommaren blev Martin Ingvars bok Hjärnkoll på vikten en riktig halleluja-upplevelse, den ena insikten efter den andra infann sig, jag skrattade och snudd på grät.

Riktigt den upplevelsen tror jag knappast att jag får av boken jag fick hem idag; Fredrik Paulúns 50 genvägar till fettförbränning, men man vet aldrig. Boken kan vara full med goda och användbara förslag mot ett hälsosamt liv, sådant jag inte upptäckt ännu.

Jag rapporterar när jag vet.
Postat av: Pernilla Be

Paulún var en husgud för mig i många år, och han var en GI-pionjär i Sverige. Nu har han mycket konkurrens från andra håll, men han har mycket fakta i ryggen. Jag läser just nu något liknande som jag fick med senaste Topphälsa, en bok med en massa artiklar Paulún skrivit om fettförbränning, träning etc. Jag har tre-fyra av hans böcker hemma och han står sig fortfarande. Jag är lite anti mot att hans sätt att kränga prylar, mat etc, men han ska ju förstås leva han också - och konkurrensen har hårdnat.



mvh//pernilla be

2011-07-06, 13:26:40 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Minendie

Den boken har jag inet hört talas om, men om det var en sån bra upplevelse kanske jag borde kolla upp den. :)

2011-07-06, 22:29:58 - URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: