Obehaglig dröm


Jag drömde i natt att jag var på läkarundersökning och fick mina knäreflexer kollade. När det var gjort fick jag veta att på grund av att jag "stundtals var nere på 34" så var jag också döende.

Jag vaknade till och kände mig smått skräckslagen. Vem skulle inte göra det efter en sådan dröm? Halvt sovandes, tänkte jag att kanske är det något med hjärtat, det där med 34.

Det här var nu en dröm och inget annat, men det skakade om mig litet grann. Det gav mig en tankeställare (igen!). Jag har ju fortsatt övervikt på 13-15 kg och att min blodtryck alltid varit gränsfall för medicinering (även om det aldrig har blivit aktuellt). Döende är vi ju onekligen varje dag, men jag kände att jag kanske skulle jag behålla känslan från drömmen.

Kanske kan den vara ännu en spark i baken?
Postat av: Helen Holmberg

Men usch vilken hemsk dröm!! Du får se det positiva i att din kropp hade mått ännu sämre om du inte hade gått ner en hel del redan :)

2011-07-29, 11:32:20 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Hovika

Ja visst är det värt att kämpa en hel del för att få behålla hälsan. Du har gjort ett bra jobb o investering för dig själv. Peppkram

2011-07-29, 22:08:44 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Usch, så obehagligt. Hoppas verkligen bara att det var en dröm och inget "tecken" på något allvarligt. Mitt blodtryck är på gränsen till för lågt, vilket jag är glad för.



Kram, Pernilla be

2011-07-30, 23:55:54 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: