Som den missbrukare jag är


Blotta tanken kändes som en tröst medan jag lagade maten. Som den missbrukare jag är tänkte jag att "snart får jag det, snart".  Jag satte mig bekvämt tillrätta ute på altanen, med två nya tidningar och så påsen... Påsen vars innehåll jag sett fram mot i flera timmar....

Den första blå skumgrodan var god, den andra likaså... Den långa syrliga remmen var syrlig och god ungefär halvvägs... Lakritsdumlen, mmmm... OK,  och den chokladöverdragna skumbananen var väl ingen höjdare och jellybeansen var ju så söta att tånaglarna började släppa...

-Om det var värt det?

Nej.

Inte ett förbannat dugg.

Jag hoppas jag är botad för ett bra tag framöver.
Postat av: Hovika

Hej. Jag känner igen mig så väldigt väl. Vad är det med detta lösgodis?!? Någon slags hatkärlek kanske.



Sv. Du frågade varför jag har stort fokus på att inte ramla när jag går. Mitt funktionshinder gör att jag inte har något automatiserat gångmönster utan jag måste hela tiden tänka på hur jag ska göra för att ta mig fram, samt allmänt dåligt gångmönster, koordinationssvårigheter o dålig balans. I vardagen använder jag mig av rullstol eller kryckor men under mina promenader använder jag stavar. Det fungerar bra men det kräver full mental närvaro för att hålla balansen, vilket är ganska krävande.

2011-07-26, 22:51:48 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Jessica

Precis sådär tänker jag också, jag går och väntar och längtar tills jag får stoppa ner handen i påsen och bara börja äta, dock slinker det oftast ner en innan jag lagar mat vilket slutar men att jag äter massor och är inte hungrig när det är dax för maten. En påse med lösgodis är verkligen hatkärlek. Ibland blir jag så sugen på det att jag inte kan tänkte på annat men jag köper alltid för mycket och äter upp ALLT direkt.



Peppkram

2011-07-26, 23:42:30 - URL: http://smalajessica.wordpress.com
Postat av: Fitter at fifty

Visst är det konstigt att godissuget inte går att mota bort. Är jag riktigt sugen kan det t.o.m. bli blockchoklad som jag "råkar" ha hemma. Strongt att du kunde vänta till efter maten!

Postat av: Njett

Usch lösgodis är verkligen fruktansvärt. Gjorde själv misstaget att köpa fem hekto att ha framför en biofilm i fredags och åt max två hekto. Mådde SÅ illa och slutade äta. Det gjorde jag tyvärr inte på morgonen efter då jag tryckte i mig resten. Det är inte värt illamåendet! Bättre med en god chokladkaka! :)

Fast du är duktig! Ser ut som du valt några få favoriter att njuta av! Lycka till!

2011-07-27, 08:27:12 - URL: http://njett.blogspot.com
Postat av: Anna

Oh vad sugen jag blev. Älskar lösgodis. Men inte ätit så mycket av den varan. Försöker stå över men lyckas inte alltid.

Men sen tror jag det bra "falla" i frestelsen för sen är man mättad på ett tag. När man inser att det inte var så himmelskt gott:)

Kramen från lilla mig

2011-07-27, 10:39:03 - URL: http://viktkampen2011.blogspot.com/
Postat av: Minendie

Det var hög igenkänningsfaktor på det här inlägget. Jag gr precis likadant, och äter alldeles för mycket fast det inte smakar gott längre.

Hoppas sonen får ordning på magen. Ibland får man vara väldigt envis hos läkaren innan man får hjälp.

2011-07-27, 15:49:02 - URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: