Det är ju inte det man förväntar sig


Jag träffade ett gäng kompisar igår för After Work. Det blev jättetrevligt, inget överdrivet drickande för någon av oss och alla åt vi sparris i en eller annan form. Jag var rätt nöjd mig mig själv när jag valde förrättsstorleken framför varmrättsstorleken, Hollandaisesåsen var fantastiskt god men ska kanske inte överkonsumeras...

Hursomhelst.

Maken jobbade över för att jag skulle kunna åka hem med honom och slippa ta sista tåget. Väl i bilen berättade han att han sett en av mina närmaste vänner gå förbi med sin familj, men att han inte hade möjlighet att hojta på dem. Själv blev jag ju så nyfiken eftersom min kompis genomgick en gastric by pass i december och jag har inte sett henne sedan dess.

-Hade hon gått ner i vikt!?! Var hon mindre!?! frågade jag direkt.

-Jo, visst var hon mindre, mycket mindre, svarade maken, men oj, så gammal hon såg ut!

Det är väl en risk det med att gå ner i vikt fort kan jag tänka. Speciellt om man inte är purung längre... Å andra sidan hoppas jag hon känner sig och mår mycket bättre. Helt klart dags att boka in en dejt med henne så jag får veta.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: