Det gäller att framhäva det man har

Att kort och tjock inte är någon höjdare har jag kunnat konstatera många gånger, men jag har i dagarna sett att riktigt lång och smal inte heller behöver vara det enklaste. Speciellt inte om man utstrålar osäkerhet när det gäller längden och kroppskonstitutionen. Med andra ord får man se till att gilla det man har och göra det bästa av det; jag lär aldrig bli längre även om tjockleken kan påverkas och jag får klä mig därefter och vara nöjd med det jag har. Inte heller den som är riktigt lång lär kunna påverka längden och får väl försöka att göra det till en fördel, något att vara stolt över, något som gör en unik.

Varken det ena eller det andra är lätt men bottnar väl ändå i självkänsla och kärleken till sig själv. Det vi alla behöver känna.
Postat av: Minendie

Kloka ord. Man får göra det bästa av det man har, för alla har vi saker som vi kan framhäva. Det gåller bara att inse det själv, för vår omgivning är det ofta självklart.

2011-06-22, 21:23:16 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Så sant. Man måste gilla läget och utgå från det. Just därför ger mig träningen så mycket, för jag älskar verkligen att min kropp "svarar" positivt på träningen och gör mig piggare och starkare. Jag gör allt det här för att må bra. Minus på vågen är bara en bonus :)



kram//pernilla be

2011-06-22, 21:51:18 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: SusanLotus

Det är så himla sant det du skriver!

Och vi har alla rätt att älska oss själva och må bra. Det borde alla få lära sig tidigt i barndomen redan. Att vi är här för att få må bra!

KRAM och PEPP till dig :)

2011-06-22, 23:36:16 - URL: http://www.lotusblommansblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: