Hur LCHF?

Jag åt min mammas kålpudding igår, en kålpudding som bortsett från ingredienserna inte på minsta vis liknar de flesta andra kålpuddingar. Jag tog om två gånger... Så slog mig tanken; är inte kålpudding en riktig LCHF-rätt? Köttfärs, lite lök, vitkål, kryddor och lättare grädde av något slag (mammas specialare). Någon som vet? Sen behöver man ju inte lassa in sådana mängder som jag gjorde igår...
Postat av: Snigel

Det verkar ju vara ett äkta lchfrecept.



Jag tittade på www.lchfrecept.com



Hittade detta:



Ingredienser:

1/4 vitkålshuvud

1 gul lök

800 g köttfärs

50 g smör (minst)

2 dl vispgrädde

salt o peppar



Naturligt lchf kan man ju säga! :-)

2011-06-06, 19:54:32 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: Fitter at fifty

Jo, absolut LCHF! Jag hittade ett recept på "Airams kålgott i gryta" i hennes LCHF-Kokbok. Inga dolmar precis men annars samma innehåll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: