Matintag måndag 13 juni

Under måndagen, fram till kompisdejten, åt jag detta:

Frukost: 1 kopp kaffe med mellanmjölk, havregrynsgröt med 3 tsk lättsötat äppelmos och 1.5 dl mellanmjölk

Mellis: 1 dl Keso med 6-7 små jordgubbar

Lunch: 1 salcicca-korv, cole slaw och 1 ägg.

"Mellis" (under telefonmötet som jag genomförde från ett café i city): färskpressad apelsin- och jordgubbsjuice


 


Middag åt vi på East vid Stureplan och det är nu jag äter några av mina favoriträtter.

Förrätt: 4 st Tempura Rolls ("tillagade" sushi bestående av tempurafriterade tigerräkor och gräslök serverade med East Sweet Sauce).

Varmrätt: Thit Heo Kho (vietnamesisk marinerad fläskkarré med grönsaker, örter och lemongrass curry

Dryck: 2 glas rosévin



Dessert (på Victoria i Kungsan): 3 kulor äppelpajglass.


Kontentan av det hela var att middagen var fantastiskt god. Kanske var två glas vin en vardagkväll ett glas för mycket, men nu smakade det bara helt perfekt där på uteserveringen med bästa kompisen och dotter och hennes kompis.

Desserten hade jag däremot gladeligen avstått ifrån om jag på förhand kunnat anna hur totalt intetsägande den skulle komma att vara. Nog hade jag kunnat avstå ändå, men detta blev rentav snopet.

Postat av: Anonym

Mmm, det låter gott alltihop :)



mvh//pernilla be

2011-06-14, 11:01:34 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: