Någon annan?


Ni som läst min blogg vet att jag hela tiden återkommer till detta med stress. Jag är oerhört stresstålig och blir sällan påverkad av det i mitt agerande, utåt sett. Däremot blir min kropp och väl också min hjärna påverkad och ofta resulterar det i längtan efter socker, massor med socker...

Men, jag har nu börjat fundera på om stress smittar!?!

Jag har haft någon i min omgivning som varit och är under oerhörd press och jag har märkt att detta skapat längtan efter socker hos mig! Det är inte riktigt på samma vis som när jag själv har mycket omkring mig, men det är ändå väldigt tydligt.

-Har någon annan märkt av detta?
Postat av: Fitter at fifty

Intressant iaktagelse. Har aldrig tänkt på det så. Men det är klart mest stressad är jag på jobbet och där har jag kollegor som också är stressade. Kanske blir deras stress min stress.

Postat av: Hovika

Jag känner igen mig i både det du skriver att du är stresstålig utåt sett men ändå reagerar på det genom ökat sug o behov att äta för att lugna eller trösta.



O visst smittar stress, det är jag övertygad om...

2011-06-23, 21:59:04 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: