Oförtjänt, men jag tackar


Frukost: det går bättre med den naturella yoghurten


Dagens vikt söndag 26 juni: 81.0 kg

Skillnad sedan förra veckan: -0.6 kg

Jag har då inget gjort för att förtjäna ett minus, men självklart är jag glad åt det. Jag får ta det som en sporre och uppmuntran.

Med en vikt på 81.0 kg behöver jag minska 6 kg för att nå målvikten 75 kg till 15 augusti, då jag börjar mitt nya jobb. Det är sju veckor kvar tills dess varav sex är semesterveckor. För mig innebär semester en fokuserad satsning på träning och hälsa så det borde gå utan alltför stort slit och hets. Speciellt som maken är inne i en träningsperiod och har semester samtidigt.

Jag "avslöjade" för maken igår att jag känner mig pressad när han föreslår att vi ska ut och springa/gå tillsammans. Jag känner mig pressad även om jag vet att det blir högre tempo när han är med, vilket jag tycker är bra. Förhoppningsvis kan vi kombinera springa/gå ensam och tillsammans. Dessutom, om han ska få ut något av springandet för egen del, så är det inte med mig han ska lunka.

Nu ska ogräsrensandet fortsätta utomhus, inomhus behöver få sitt och sedan förhoppningsvis en runda av något slag.

-Jag har ju en målvikt att jobba mot!
Postat av: Minendie

Grattis till minuset! Ibland är kroppen lite "konstig" och ger en minus när man minst förväntar sig. Men som du skrev, det är bara att tacka och ta emot :)

2011-06-26, 11:51:24 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: karin-mot60kg

Wohoo, vilket fint minus! Bra jobbat!

2011-06-26, 13:51:33 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: SusanLotus

Det kommer att gå hur bra som helst!

Du kommer i mål och vilken tur att din gubbe

är inne på samma linje... Kram

2011-06-26, 21:36:53 - URL: http://www.lotusblommansblog.blogspot.com
Postat av: Hovika

Grattis! Bara att njuta och ta åt dig.

2011-06-28, 16:57:51 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: