Jag försöker inte ens...



....att spjärna emot just nu.

Trött efter en kursdag med mycket sådant som bara susade över huvudet på mig, hormonpåslag och så lätt trött, så är jag på socker-berg-och-dalbanan. Jag oroar mig inte så våldsamt, jag tar det för vad det är och gör mitt bästa för att hålla ett nollvärde (eller vad jag nu ska kalla det).

Ledig dag imorgon och om det inte stormar så ger jag mig ut och lunkspringer 5 km-rundan, rörelse och frisk luft och vettig mat, så räknar jag med att vara på banan igen.

-Vad säger ni till er själva när det inte går enligt planerna?
Postat av: Malin

Ibland måste man lyssna på kroppen och idag är kanske en sån dag för dig. Det är en ny dag imorgon!

2011-03-17, 16:35:51 - URL: http://halsanframforallt.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

GÅ OCH LÄGG DIG ISTÄLLET!!!!! Din kropp och hjärna behöver vila, inte socker. Visst, jag fattar att du inte kan somna mitt på kursen, men gör det så snart du kan. Prioritera din sömn och vila.



När jag är sugen äter jag protein i första hand. Smörgåspålägg, makrillfilé, pannbiffar, grillkorv, keso, kesella - ja, vad som helst som innehåller mycket protein. Då stillar sig sötsuget efter en stund.



Om du äter socker eller mjöl istället så ökar bara suget.



mvh//pernilla be

2011-03-17, 19:18:44 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: