Sökes: Förlorat fokus!


En underbar dag har det varit ute men jag har bara försökt jobba.

Jo, försökt.

Ett störande inslag i mitt jobbsammanhang har kommit att bli ett ganska dominerande inslag på sistone och stor del av vårt fokus försvinner. Och det blir ju som det ibland blir med sådana saker, de sprider sig in på alla områden. Ingen ordning på vare sig mat eller träning har det varit på hela den här veckan och det känns rätt trist. Det är ändå bra att problemet är på väg upp till ytan och även om det blir stökigt innan det (förhoppningsvis) är löst, så kan det ju i alla fall inte bli sämre. Hoppas jag.

Själv får jag väl bara skärpa mig och försöka fokusera på det jag vill fokusera på, på ledig tid i alla fall.
Postat av: Pernilla Be

Var snäll mot dig själv, man kan inte utkämpa krig på alla fronter samtidigt. Å andra sidan är du hjälpt av bra mat och motion, vilket sänker sin stresströskel. Men dagliga promenader räcker långt. Kanske på lunchen så du får ett avbrott från jobbet? Säg att du har ett möte bokat. Att det är med dig själv behöver ingen veta :-)



mvh//pernilla be

2011-03-03, 22:29:13 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: