Trögstartad morgon


Jag väcktes av ett sms en timme före jag tänkt stiga upp och det kan vara orsaken till att jag känner mig seg och småirriterad. Eller så är det det att jag har i uppgift att köpa en present till någon som jag inte alls känner närmare som avtackning i ett jobbsammanhang, sånt irriterar mig också. Vad köper man till folk man inte känner? Det irriterar mig också att jag aldrig kom iväg på varken löpning eller promenad igår, jag lät mig distraheras och lockas av undanflykter.

Men.

Om jag skulle vända på steken;

Jag har vaknat utsövd trots allt.
Jag har anledning att shoppa på arbetstid idag.
Mitt knastrande vänsterknä kanske behövde ta det lugnt.

Nu ska frukost dukas fram, äggen är färdigkokta.
Postat av: Malin

Helt rätt inställning! Man mår mycket bättre av att se saker från den ljusa sidan :)

2011-03-23, 08:10:52 - URL: http://halsanframforallt.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Bra att du vände på steken! Nästa gång kanske du inte ens tänker på den negativa inledningen :-)



mvh//pernilla be

2011-03-23, 13:43:16 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: