-Hur jag har det med vikten?

Ja, det kan man fråga sig.

Jag har klivit upp på vågen några gånger under de senaste månaderna och konstaterat att skadan kunde vara betydligt större. Bortsett från i söndags, då jag efter hysterisk ätar- och drickardag på lördag kombinerat med mens precis lämnat 70-talet för stunden, så har jag hållit mig där, på 70-talet.

Min listade målvikt är max 67 kg. Jag måste inte komma dit. Men för min hälsa nu och framöver, så har jag ett slutmål på 70. Jag har knappt 10 kg dit. Jag är övertygad om att det går, bara jag fokuserar. Förra året blev semestern härliga veckor där fokus var just på träning, avstressning och viktnedgång. Till vardags blir det självklart knepigare att få prioriteringarna rätt och kanske behöver man lägga ribban litet lägre, men det vore ju bra med ett par intensiva veckor där man såg resultat.

Jag gör mitt bästa nu och planerar för flera veckors intensivsatsning under semestern. Jag har ju 6-7 veckor att njuta av före jag tillträder på det nya jobbet.
Postat av: Helen

Se där, det verkar som pusselbitarna börjar falla på plats! Härligt med 6-7 veckor "egen tid" fått intrycket att dom är väl behövda.



Du har rätt att jag inte ska behöva ha det så där men min mens har varit så oregelbunden pga min övervikt att jag velat skjuta på problemlösningen till jag var mer i balans. Verkar som jag nått dit utan att riktigt fatta det själv. Något positivt i det negativa med andra ord!

2011-05-17, 14:59:14 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Snigel

Promenad är inte "bara", men jag borde joggat... Men promenad är väldigt bra, det är ju det jag gjort för det mesta men just nu härgar vårruset och då är det tänkt att jag ska jogga hela. Så då känns det som om att gå är bara.

2011-05-17, 15:09:06 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Det är bra att landa i sin nya vikt ett tag och träna på "jämvikt", vilket inte är en statisk vikt utan mer ett spann på 2-4 kg. Sen när man vilat i det ett tag kan man ta nya ryck. Jag har inte haft lust att soppa på ett tag och den sista sopp-perioden gav inget vidare resultat jämfört med de två tidigare. Just nu fokuserar jag på träningen istället. Blir utgifterna större än inkomsterna kan ju det också ge resultat :)



mvh//pernilla be

2011-05-18, 09:38:18 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: