-Kan man skapa drömkroppen?

Vi som valde bort vårruset och istället gick och åt mongolisk buffet kom ändå att prata en hel del om träning, hälsa, vikt då vi, som sagt, hade både hälsopedagog och zumba- och piloxinginstruktör i laget. Vi pratade om vad som är snygg "muskelstatus" på en kvinna, till vilken grad hon ska/bör/vill bygga upp muskulaturen. Jag tyckte nog att det här blev en litet fånig diskussion, för jag föreställer mig att man har genetiska förutsättningar eller begränsningar när det gäller detta. Visst kan du göra en hel del och punktsatsa här och där, men, om jag inte är helt fel ute, så går det inte bara att bläddra i en katalog och säga:

-Den sorten vill jag bli!

Vad tänker/tror ni om detta?

-Kan man skapa sig exakt den kropp man drömmer om utan kirurgi?
Postat av: Tweety

Försöker träna tre dagar/veckan. Kram

2011-05-28, 18:54:06 - URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Nej, tyvärr det tror jag inte alls på. Fettförbränning och msukeluppbyggnad sitter i generna. Jag är "lyckligt lottad" och bränner fett överallt medan en kompis till mig enbart bränner fett på överkropppen.



Man kan inte skapa drömkroppen i skallen, man måste gilla läget och utgå från sina egna förutsättningar.



kram//pernilla

2011-05-28, 20:40:45 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tror inte man kan skapa sin drömkropp utan man får göra det bästa av det man får. Vi är alla olika och har olika gener.



Sv: Ja, jag ska cykla tjejvättern. Har haft det som mitt stora träningsmål för i år. Bokade förra hösten av ett infall.

2011-05-30, 14:33:39 -
Postat av: Hanna

Gömde ge mig till känna :O



Tror inte man kan skapa sin drömkropp utan man får göra det bästa av det man får. Vi är alla olika och har olika gener.



Sv: Ja, jag ska cykla tjejvättern. Har haft det som mitt stora träningsmål för i år. Bokade förra hösten av ett infall.

2011-05-30, 14:36:01 - URL: http://gorgina75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: