Ibland kan man då undra...

-Finns det vissa saker som bara är menade att bli?

Jag informerade min chef idag om den nya tjänsten jag fått och tackat ja till. Inte blev chefen särskilt imponerad, men det förväntade jag mig inte heller. Men vi diskuterade konstruktiva lösningar till allt som skulle komma att stå på ända.

Och så ringer chefen på kvällskvisten. Personen som var den ursprungliga slutkandidaten till tjänsten jag fått (en tjänst jag aldrig sökte när den annonserades även om jag insåg att de beskrev mig i detalj, utan istället blev headhuntad till) och som organisationen i slutsekunden beslutade inte hade tillräckliga meriter och kvalifikationer-den personen blev överlycklig när chefen ringde och erbjöd min tjänst! Och det var då ingen självklarhet.

Håhååå...

Nu har jag litet mer att smälta...
Postat av: Pernilla Be

Ibland finns det visst en mening med allt. Skönt för dig att du vet att det löser sig på ditt nuvarande jobb också, då måste det kännas lättare att lämna skutan. Vad gör du nu, och vad ska du göra sen?



mvh//pernilla be

2011-05-02, 21:04:26 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: