Inte direkt några höjdardagar

Att ha flera dagar på raken med möten kan få det att småkrypa i kroppen i bästa fall, i sämsta fall vill man krypa ur skinnet på riktigt. De två senaste dagarna har vi haft en ny variant på mötesdiskussioner som jag trodde hörde hemma i sandlådan, eller knappast ens där, och dessa barnsliga, ologiska diskussioner fulla med en massa skit har gjort mig bara så förbannad och stressad. Helt i onödan då jag ju ska sluta, så egentligen borde de inte beröra mig, men när folk man ändå trott vara resonabla visar helt sanslösa sidor, då kan jag inte annat än bli förbannad. Och stressad är jag ju inte som i upprörd, utan som i "ge mig socker, så jag kan hantera detta".

Så, det blev tre rader choklad...
Postat av: M

Tänk vad lugn vi blir av choklad. Förrädiskt. Tröstade också min surhet över veckans plus med choklad idag. Grrr.... nu gäller det att göra bättre val. Lycka till till oss!

2011-05-19, 21:49:24 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

När folk "går på" och visar sina mest osympatiska sidor brukar jag tänka just så. Det där säger mer om den personen än det säger om sammanhanget egentligen. När folk blir upprörda och reagerar i affekt brukar det vara effektivast att hålla tyst, sova på saken en natt eller två och sen svara 100 procent sakligt och professionellt. Spela aldrig på deras planhalva! Choklad kan funka jättebra som stressmedicin, men välj en mörk sort för den innehåller mindre socker och man kan inte äta så mycket innan man blir nöjd.



mvh//pernilla be

2011-05-20, 14:21:11 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: