Och så blev det fredag...

En god natts sömn gör underverk, att solen skiner, att jag är ledig och i kväll får hem några av mina bästaste vänner på middag, gör att saker och ting plötsligt syns i ett litet annat ljus. Inte så att jag ändrat åsikt, men jag kan ta ett steg tillbaka och konstatera att jag kan strunta i hela cirkusen. Att min uppsägning har satt igång cirkusen är en sak, men hur man hanterar, agerar och beter sig får bara vara en reflektion på den som gör det.

Det finns folk till allt.
Postat av: Pernilla Be

Jag och min chef brukar skämta om att folk kommer till oss för att kasta sina apor i knät på oss "ta hand om dem". (Apor är en liknelse för problem och bekymmer.) Sen brukar vi internt säga "nähä, det där är inte min apa, jag har nog med mina egna" och det synsättet brukar hjälpa oss att förhålla oss lite mer distanserade till jobbet. Så jag säger så här: Att du sagt upp dig är verkligen inte din apa, det är i alla högsta grad din chefs apa! Trevlig helg :)



mvh//pernilla be

2011-05-20, 14:16:23 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Snigel

Underbar kommentar av Pernilla. Jag ska komma ihåg den!



Underbar liknelse! Då blir allt mer hanterligt! :-)

2011-05-21, 10:54:51 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: