Utan socker...

...så mår jag så mycket bättre.

Inga funderingar på "om det finns något" att rota fram, inga funderingar på om jag ska göra mig ärenden och köpa något gott.

Jag vet inte om jag bara inbillar mig, men jag tycker faktiskt att jag märker av uteslutandet av snabba kolhydrater nästan på en gång, suget försvinner. Andra har, vad jag förstått, ett par veckors cold turkey, innan sockersuget är borta. Tänk så enkelt det vore om man bara kunde strunta i allt socker och alla snabba kolhydrater! Men hur väl man än vet om detta, så är det svårt att hålla sig. Jag tror att jag nog skulle kunna avstå från det mesta förutom rödvin. Å andra sidan vet jag att till och med rödvinet förlorar sin lockelse när jag verkligen äter bra.

Undrar vad man skulle kunna ta till som konstant påminnelse och motivation för sig själv?
Postat av: anneli

tack vad glad jag blir av komplimangerna :)

Jag har inte gått någon slags terapi, utan jag har lyckas på egen hand men jag tycker det är stark av dig som gör någonting åt det så man slipper den onödiga energin att orka känna "stess och onödig oro" för dom sakerna :)

2011-05-24, 20:00:19 - URL: http://mineinspiration.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Jag håller med. Jag kan avstå från i princip allt, men rör inte mitt rödvin! asg Tyvärr väcker det även sug efter annat har jag märkt så jag får hålla igen ändå :(



kram//pernilla be

2011-05-24, 22:13:02 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: