Äntligen fredag-igen!


Jag fick artikeln för genomläsning när jag satt (på golvet igen) på tåget och till min överraskning var den riktigt bra! Inte så lång, med några saker som behöver korrigeras, men riktigt trevlig i tonen. Jag blev glad och hoppas att min mentor inte tycker alltför mycket annorlunda, jag skickade artikeln för genomläsning.

Något som sedan gjorde mig urförbannad däremot var ett riktigt spydigt och arrogant mail. Jag har hunnit att vidtala en person för att utföra ett uppdrag med mig. Och nu verkar det som att för att jag "hann före" förväntar sig en fd kollega/nästanvän, numera "samarbetspartner" att jag ska redovisa alla aspekter av hur jag har för avsikt att genomföra uppdraget, påpekar att jag orsakat att h*n slösat sin tid genom att jag vidtalade personen och inte informerade (något som jag inte har något krav på att göra) och antyder snudd på att jag kanske inte har kompetens för uppdraget och kanske skulle vilja styra det i någon annan riktning än den helt givna som ingen ifrågasätter.

-Vad är det med människor?

Till saken kan tilläggas att denna person initialt var intresserad av min förra tjänst, men det blev inte så. Sedan dess har jag upplevt en synnerligen dryg ton i den mesta av kommunikationen, mot mig och mot den som efterträdde mig.

Men, med mig skiter man i det blå skåpet en gång. Denna person har förlorat ett trogen beundrare och förespråkare.
Postat av: Pernilla Be

Lägg inte energi på idioter.



Vad är det för artikel? I vilken tidning? Får vi läsa den sen?



Kram, pernilla be

2011-11-11, 22:58:08 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Det är sådana människor man aldrig kommer undan tyvärr. Tror ofta det ligger avundsjuka, bra självförtroende men bedrövlig självkänsla till grund.



Så länge du inte blir så själv genom att spegla personen, varken mot personen ifråga eller mot någon i din omgivning så stärks du. Jag vet! Superlätt! ;)



Ha det super!

2011-11-12, 08:17:00 - URL: http://projektvikt.blogspot.com
Postat av: hovika

Jobbigt med personer som suger energi, försök lägga det åt sidan o ha en bra helg. Kram

2011-11-12, 09:32:22 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: