En bra första advent


Morgonen gick åt till hushållsarbete och litet adventpyssel, eftermiddagen till besök på apotek och ICA. Jag vägde mig i morse, bara för att, och noterade 83.1 kg. Inte bra, men lägre än sist jag vägde mig och dessutom är det dags för mens igen (vilket jag borde ha anat i fredags då suget from Hell satte in).

Från apoteket hämtade jag tetracykliner som jag ska ta under ett halvår för att få bukt på rosacean (små utslag jag har i ansiktet). Dessa tabletter ska tas 1 timme före mat eller 2 timmar efter, det kommer innebära att allt ätande måste planeras och inte mig emot. Nu torde det bli slut på onödigt småätande.

Jag har packat väskan inför mån-tis tjänsteresa, jag börjar få rutin på detta fullt ut, motståndet har jag på något vis accepterat. Eller så har jag bra plagg i garderoben för tillfället och behöver inte fundera så förtvivlat.

Ute har det mest blåst och stormat idag. Inne har vi haft det mest mysigt med tända ljus, adventstjärnor och ljusstakar och provsmakning av Blossas årgångsglögg. Glöggen har kaffesmak men jag tyckte nog att den mest påminde om varm katrinplommonjuice.
Postat av: Pernilla Be

Snygga ljus! Och varm katrinplommonjuice låter INTE gott. Vi har två flaskor hemma men har inte provat än. Här blåser det halv storm. Ett träd har fallit över vägen och vår studsmatta flög iväg ett tiotal meter. Mäktiga krafter!



Kram, Pernilla be

2011-11-27, 22:31:56 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: