Vaken!

Litet onödigt att vakna före 6 en söndagmorgon och inte kunna somna om, men det är som det är med det. Jag är nöjd med mig själv och mina tankar från igår kväll. Till min förvåning fick jag så mycket inspiration frånnya numret av Må Bra-tidningenn. Jag köper den sällan och när jag gör det blir det mest en snabb genombläddring. Nu var det flera artiklar som verkligen hittade hem, framför allt den om Cissi Elwin och "prestationsprinsessor", jag fick en del insikter, skrämmande sådana. Cissi Elwin berättade om hur hon "inte varit snäll mot sig själv" under många år och som sedan orsakade en svår utbrändhet, allt hade ju varit så roligt. Visst har jag hört dessa berättelser tidigare men just igår kväll tog det skruv.
Postat av: Gitsan

Jag önskar så att jag kunde få personer att stanna upp innan de går in i väggen. Jag känner ju igen signalerna så väl (har gått in i väggen 2 ggr själv), men tyvärr är det nog så att det inte är så många som är mottagliga för "goda råd" utan måste gå in i väggen själva för att förstå.

Vad bra om stannar upp i tid :)

2011-11-27, 13:58:34 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Pernilla Be

Ja, den intervjun var bra. Man behöver bli påmind då och då. Jag känner igen mig jättemycket. "Honungsfällan" kallas det också. Man har ju ett så roligt jobba så man märker inte när hjärnan går från stimulerad till överhettad. Vakna kl 6 och inte kunna somna om är ett varningstecken. Precis så började det för mig. Jag kunde inte sova på helgerna. Så när jag som idag sov till kl 13 är det ett sundhetstecken, i min värld.



Kram, Pernilla be

2011-11-27, 22:37:32 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: