Bakis eller vad?

Återigen vaknade jag tidigare än jag tänkt och lyckades inte somna om. Alla möjliga tankar pockade på uppmärksamhet och så kände jag mig rejält svullen och mossig och med huvudvärk. En av tankarna som for igenom mitt huvud var att jag nog ska ta och göra november till en vit månad, jag dricker inte mycket men med allt som pågår på jobbet blir det vin alldeles för ofta. Och litet och ofta är inte OK i min bok.

När jag sedan steg upp fick mossighet, seghet och huvudvärk sina förklaringar; jag använde dotterns eyeliner igår kväll när vi gick ut, mycket väl medveten om att det sannolikt inte skulle vara bra. Jag reagerar nämligen på det mesta i ögonsminkväg och mycket riktigt har jag nu ögonlock som man skulle kunna skrämma små barn med. Huvudvärken i sin tur beror på mens insåg jag, jag har ju (med ålderns "rätt") fått treveckorscykler och nu är det dags igen. Antagligen delförklarar det också det fruktansvärda sug jag fick igår kväll då jag tryckte i mig den sista holländska sirapskakan och de två sista chokladstängerna från en Merci-ask.

Håhåjajaaa... Jag tror jag behöver ta hand om mig själv litet bättre.
Postat av: Hovika

Jobbigt med ögonen. Hoppas det rättar till sig. Visst är det bra att vi får nya chanser att ta hand om själva bättre.

2011-10-30, 15:11:24 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: