Dagens tack

Idag är jag tacksam för att jag inte har gått upp mer i vikt än jag har.

Jag är också nöjd och belåten med att jag inte tog någon kaka vid eftermiddagsfikat.

Jag är spänd och smånervös inför de uppdrag jag har på lut, men jag ser fram mot dem.

Jag är också väldigt glad idag för att sannolikheten för att jag ska bli den sortens person där folk räknar ner tiden till pensioneringen är väldigt liten. Ja, jag utgår från att jag inte kommer att behöva genomgå någon personlighetsförändring....
Postat av: Anna

Hej, vilken fin, inspirerande blogg du har! Här är min blogg om min viktresa, lämna gärna en liten kommentar som en kick i arslet på mig, det kan jag behöva! :)

http://itsgonnahappen.blogg.se

2011-10-24, 21:50:54 - URL: http://itsgonnahappen.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Det har jag tänkt mycket på nu när vi avtackat många pensionärer de senaste åren. En del räknar verkligen ner, ett helt år i förväg, medan andra gärna jobbar på övertid och går in och jobbar extra när tillfälle ges. Och ändå är det ungefär samma "kontorsjobb". Att folk inom vården och industrin räknar ner förstår jag, men de flesta hos oss är absolut pigga nog att jobba några år till men de flesta vill inte. De vill bli "fria" och rå över sin egen tid. Min mamma går i pension och det är knappt " hon står ut" en sista vinter med tidiga morgnar, snö och halka, försenade bussar etc. Hon går från 100 till 0, har ingen gubbe, inget hus och trädgård, inga djur, inga barn och barnbarn i närheten, och inga intressen alls. Vad ska hon göra? Det bekymrar mig jättemycket. I hennes ställe hade jag blivit djupt deprimerad av tristess tror jag. Och hon har just nu inte alls tid att planera för tiden efter pensionering.



Kram, Pernilla be

2011-10-24, 22:37:07 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: