Minendies Tacksamhets-utmaning

 

Minendie har startat en Tacksamhetsutmaning (läs här) och jag kände att detta är något jag vill haka på. Tre Tacksamhetstankar per dag, under en period (vet just inte hur länge), känns mycket positivt.

 

Just nu är jag tacksam för:

 

  • Att Maken ser den trasiga sopskåpsdörren som ett möjligt tecken till att vi kanske ska ta itu med köksrenoveringen (vi har pratat i flera år nu...).
  • Att det trots moln och regn i luften är en färgstark höstdag ute.
  • Att jag hittade en så fin kjol och långkofta i en butik, men att jag stod emot impulsen att köpa dem. Jag tror nämligen att jag behöver prova koftan i mindre storlek (vilket de inte hade hemma).
Postat av: Minendie

Boken går att få tag på, bland annat på www.interesting.org. Den heter "Idébok om service" av Fredrik och Teo Härén.



Visst känner man sig mer positiv när man stannar upp och är tacksam för de små sakerna i vardagen.

2011-10-22, 15:39:18 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: n00bis

Sådana här inlägg mår jag bra av att läsa. Keep up the good work =D

2011-10-28, 07:54:52 - URL: http://overviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: