Att inte få luft

Jag har pratat med någon som behöver använda sig av cpap på nätterna för att motverka andningsuppehåll. Och detta problemet har hon på grund av kraftig övervikt. Antagligen är man inte medveten om sin sömnapne, inte förrän den påverkar hälsan över lag. Jag måste säga att jag blev rätt skrämd av blotta tanken, ännu en obehaglig konsekvens av övervikt. Kanske kan man drabbas av sömnapneer av andra orsaker också, men jag fick mig som sagt en tankeställare.
Postat av: Pernilla Be

Ja, fy så hemskt. Jag har en släkting med begynnande KOL. Hon orkar ingenting. Och värre lär det kanske bli. Fast hon har slutat röka i alla fall. På xv säger man: "Antingen lägger man ner tid på träning eller så får man lägga motsvarande tid på att vara sjuk." För mig handlar det inte om att leva länge utan om H U R jag ska leva när jag blir pensionär.



Kram, Pernilla be

2011-09-08, 01:52:26 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: