Kloka Pernilla!

Jag har själv sagt detta så många gånger, men ändå har jag lyckats förtränga det så länge nu.

Det är bra att ha någon, i detta fall Pernilla som påminner i en kommentar att:

"Antingen lägger man ner tid på träning eller så får man lägga motsvarande tid på att vara sjuk." För mig handlar det inte om att leva länge utan om H U R jag ska leva när jag blir pensionär.

Anledningen till att jag började jobba med min min vikt och hälsa var många och självklara, men den främsta drivkraften var att arbeta för att vara i god form, så länge som möjligt, för barnens och så småningom deras blivande familjers skull. Jag vill inte vara en mormor/farmor som har kalendern uppbokad av läkarbesök, sjukgymnastik, apoteksbesök, telefontider, röntgenbesök etc, etc. Jag kommer väl knappast bli en mormor/farmor som klättrar i träd med barnbarnen, det har jag aldrig någonsin kunnat, men jag vill vara aktiv.

Det är bara att ta tid till träning nu, det blir mer tid att betala för motsatsen längre fram annars.
Postat av: Elin

Jag har också märkt att hon är en klok kvinna. =) Kommer med klockrena kommentarer när man behöver dem som mest.

2011-09-08, 10:52:12 - URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: Pernilla Be

Vilken jä... tur att vi har varandra som påminner och sparkar i baken när det behövs ;)



Kram, Pernilla be

2011-09-09, 02:44:48 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: