Om matlistan hjälpte...?

Inte direkt.

Kanske hade det kunnat bli ännu värre än det blev. Jag misstänker att jag nog behöver äta bättre under dagen än jag gjorde igår. Kanske köpa på mig bars av något slag för hemresan, eller ta med mig kokta ägg.

Så vad blev skadan?

Jo....

Ett halv glas rödvin medan jag fort som ögat kokade makaroner och stekte falukorv.

Till "efterrätt" blev det två (inte en...) bitar kärleksmums med fyrdubbel glasyr som dottern och hennes kompis bakat.

Två rutor Marabou mjölkchoklad.

Inte värt att kommentera, men kanske att lära mig av.

Tack Pernilla och Hovika för förslagen till hur jag fortsättningsvis kan hantera jobbrestaurangbesöken, de kändes riktigt vettiga och genomförbara!
Postat av: Pernilla Be

Makaroner? Har du glömt hur man steker vitkål ;)



Kram, Pernilla be

2011-09-02, 17:37:58 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Hovika

Bättre lycka nästa gång. :) Att äta ett extra litet mellanmål på hemvägen tycker jag låter klokt. Då får du kanske mer ork att laga mat och slipper vara vrålhungrig.

2011-09-02, 17:55:17 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: